
Retur till föregående sida?
Klicka i bilden |
Rälsbussepoken (The railcar era)

av Rolf
Sten |
Ritningar
och måttskisser på rälsbussfordon (railcar drawings)
Klicka på vald ritning för att få
den i större format. Lager drawing? Click at the picture

Ritning på de tvåaxliga rälsbussarna med plåtklädd
trästomme. Normalspårigt utförande, Y. |

Ritning på boggirälsbussarna med plåtklädd
trästomme. Normalspårigt utförande, Yo. |

Ritning på boggirälsbussarna med självbärande
stålkonstruktion. Smalspårigt, 891 mm, utförande,
YBo5p. |

Ritning på den äldsta typen av tvåaxliga släpvagnar.
Smalspårigt utförande, UF2p (Yfm) |

Ritning på boggisläpvagn avsedd för gods- och
posthantering, smalspårigt utförande, UDFo1p. |
|
|
Föregående sida |

Retur till historiskt "rälsbussen"
innehållsförteckning

© Rolf Sten
ralsbussen_ritn_main..html senast uppdaterad 17 november 2003
av Rolf Sten |