Klicka i kartan ovan för att komma till en karta där
den här bandelen ligger!
Sign= Platsens signatur,
Driftplats= Namnet inom parantes= tillhör inte denna bandel,
Namnet i rosa färg= Tidigare stavning,
Sida= Stationshusets läge i förhållande till spåret, räknat uppifrån, h=
höger, v= vänster,
Km= Avstånd mellan platserna,
Höjd= över havet,
Från= Tagen i drift,
Notering=
A avförd som trafikplats
abo automatisk blockpost
avx arbetsväxel
bgd bangård
BI borttagen infrastruktur
blp blockpost
fp förgrenings-punkt
G godstrafik
grp grusgrop
hlp håll- och lastplats
hp hållplats
hpr rälsbusshållplats
hp hållplats med sidospår
hst hållställe
I infrastrukturell
kb kombinerad bro
lmk längdmätnings-konnektion
lp lastplats
mtmp militär-mötesplats
P persontrafik
rbg rörlig bro
sipl signalplats
stn station
sto stopplats
T trafikal
ts teknisk station
U upphört
vt vattentag
väg väg med stopplikt
* (åter)öppnad
† nedlagd
I nutidskoder:
Första bokstaven
F fullständig trafik
G godstrafik
I ingen
P persontrafik
Andra bokstaven
H hållplats
L linjeplats
S station
ö övrig status
|
Sign |
Driftplatsens namn |
Sida |
*Km |
Höjd |
Från |
Notering |
|
|
|
|
|
|
|
Suc |
(Sundsvall C) |
v |
347,343
| 7
|
1925-12-17 |
stn; FS |
|
Signal H |
|
345,000 |
| 1959-05-31 |
sipl, A; enbart körriktning söderut |
|
Signal J |
|
344,900 |
| 1959-05-31 |
sipl, A ; enbart körriktning norrut |
Kub |
Kubikenborg |
v |
344,700
| 14
| 1925-12-17 | stn, hlp 1930, hp 1930t, † 1958; sign Kb, Kbg/Kub |
Bres |
Bredsand |
|
341,200 |
25 | 1942 |
hp, † 1959-05-31 |
Fn |
Fläsian |
|
341,200 |
25 |
~1926 |
hp, †1931 |
Ston |
Stockviksverkens |
|
341,169 |
25 |
1979-06-11 |
lp; GL |
Bres |
Stockviksverkens nedre |
|
341,169 |
25 |
1947 | lp |
Sk |
Stockvik |
|
340,000 |
|
~1926 |
hp, † 1931 |
Sk/Stov |
Stockvik |
|
339,800 |
| 1944 |
hpr, † 1959-05-31 |
Stog |
Stockviks gummifabrik |
|
339,187 |
17 |
1945 |
Stockviksverkens lp ; <1951-06-15 Stockviks övre (Stoö) gummifabrik (Stog); GL |
|
Svartviks fabriker |
|
339,187 |
17 |
1945 |
Stockviksverkens lp ; <1951-06-15 Stockviks övre (Stoö) gummifabrik (Stog); GL |
Stoö |
Stockviksverkens övre |
|
339,187 |
17 |
1945 |
Stockviksverkens lp ; <1951-06-15 Stockviks övre (Stoö) gummifabrik (Stog); GL |
Svk/Sik |
Svartvik |
h |
338,254
| 25
| 1925-17-12 |
stn, † P 1964-05-31,
I lp 1965, I stn 1976-06-21, † 1976-08-01; IS |
|
Signal |
|
337,500 |
|
1959-05-31 |
sipl, A ; enbart
körriktning söderut |
Hm |
Hemmanet |
| |
|
1927-05-15 |
hp, † 1931 |
Nk |
Nolbykullen |
| |
| ~1926 |
hp, † 1931 |
Sik lp |
Svartviks lastplats |
|
336,400 |
26 | 1936 |
lp, † 1954 |
|
Signal |
|
336,300 |
|
1959-05-31 |
sipl, A ; enbart
körriktning norrut |
Gk |
Gumsekullen |
| |
| ~1926 |
hp, † 1932 |
Kby |
Kvissleby |
v |
335,500
| 18
| 1940-10-01 |
hp, † 1959-05-31 |
Nly |
Nolby |
|
334,600 |
|
1944 |
hpr, † 1959-05-31. Stn 20? |
Ny |
Nolby |
h |
334,600
| 13
| ~1926 |
hp, † 1931 |
Vä |
Värstaborg |
| |
| 1927-05-15 |
hp, † 1931 |
|
Ljungan |
|
332,400 |
|
|
bro 114 m |
Nj |
Njurunda |
h |
332,054
| 14
| 1925-17-12 |
stn, † P 1968-05-12, I lp 1976-09-01, † 1976-10-01,
BI 2004-05-20 |
Njb |
Njurundabommen |
|
332,054 | |
2021-12-12 |
Hp, P |
Ma/Maj |
Maj |
h |
327,323
| 37
| 1927-11-01 |
stn, hlp 1935-04-01,
hp 1930t, † 1961-05-28,
ts 1979-05-28; IS |
Gön |
Gårdsjön |
|
323 | |
2012 |
Stn |
Nrå |
Nyråviken |
v |
321,000
| 71
| 1935 |
hp, † 1968-05-12 |
|
|
|
| | |
|
Amn |
Am/Armsjön |
v |
318,200
| 71
| b1930t |
hp, † 1968-05-12 |
Åk/Åkg |
Årskogen |
h |
315,715
| 77
| 1927-11-01 |
stn, † G, † 1968-05-12; IS |
Ssv |
Storsvedjan |
v |
314,100
| 84
| 1927-11-01 |
hp, † 1967-05-28 |
Tjä |
Tjärnvik |
|
311 |
|
2012? |
Stn |
Tjvk |
Tjärnvik |
|
308,900 |
81 |
1942 |
hpr, † 1960 |
|
Stoppställe |
|
307,560 |
| |
sto, U |
Gry |
Gryttje |
|
306,400 |
|
2006-09 |
ssp, lp 2007-01-01; GL |
Rust |
Rustvägen |
|
306,100 | |
1950 |
hpr, † 1959-05-31 |
Gp/Gnp |
Gnarp |
v |
303,527
| 55
| 1927-11-01 |
stn, † P 1968-05-12, † 1977-06-01, *P 1998-01-05; PS |
Gpå |
Gnarpsån |
v |
302,200
| 50
| 1938-05-15 |
hp, † 1966-05-22 |
Ås |
Ås |
|
302,200 |
50 |
1927-11-01 | hp |
Bl/Bäl |
Bälinge |
h |
297,800
| 74
|
1927-11-01 |
hp, † 1934-05-15,
hp 1940-05-15, † 1966-05-22 |
Åmy |
Åmyran |
|
294 | |
? |
Stn |
La/Lsa |
Lindsta |
h |
292,300
| 33
| 1927-11-01 |
hp, † 1968-05-12 |
Jäd |
Jättendal |
|
291,100 |
28 |
1977-03-14 |
ssp, BI 2000-11-19 |
J/Jäd |
Jättendal |
|
291,064 |
28 | 1927-11-01 |
stn, T hp 1966-05-22,
I hps 1967, † 1968-05-12, BI 1973 |
Stj |
Skarvtjärn |
h |
286,700
| 23
| 1927-11-01 |
hp, † 1968-05-12 |
Hg/Håg |
(Harmånger) |
v |
283,506
|
17 | 1927-11-01 |
stn, † P 1968-05-12, † 1984-04-01; ansl NHJ; ramp 1435>891; IS |
Källor och referenser | |
Svenska Järnvägsklubben, SJK,
Järnvägsdata 2009 |
|
Övrig information |
|
' Kilometertalet räknat från
Uppsala.
| |
|