Datum |
|
|
|
Källa |
1907 |
|
Inköpspris (medel): 63 500:- |
|
WS |
1907-05-03 |
|
lev till IV distriktet |
|
TT |
1907-06-06 |
|
Varmgånget drivhjulslager i Karsjö tåg 1652 |
|
TT |
1910-06-17 |
|
Varmt vevstakslager Dysjön tåg 3104 |
|
TT |
1912-12-21 |
|
Samma men tåg 454 i Järpen |
|
TT |
1913-01-17--18 |
|
tåg 458 Jämtlands Sikås fjäder sprungen. Dagen
efter hände samma sak igen men tåg 1575 i Lit |
|
TT |
1917 |
|
Hastighetsmätare uppsatt |
|
Jesper |
1918 |
|
Standard AGA-belysning uppsatt |
|
Jesper |
1924 |
|
Apparatur för Knorrbroms uppsatt |
|
Jesper |
1929 |
|
Apparatur för vakuumbroms nedtagen |
|
Jesper |
1929-01-01—1934-01-01 |
|
I trafik IV Distriktet |
|
Str 77 |
1929-05 |
|
14ms C+rev Ös |
|
TT |
1930-01 |
|
14ms IIAa Ös |
|
TT |
1933-03--04 |
|
14ms Bb Ös |
|
TT |
1934 |
|
flyttat till I D enl str77 |
|
TT |
1935-01-01 |
|
I trafik I Distriktet |
|
Str 77 |
1935-04--07 |
|
15ms IIIAa Ös |
|
TT |
1936-01-01 |
|
Uppgift saknas |
|
Str 77/Jesper |
1936 |
|
tillbaka till IV D där loket levde kvar |
|
TT |
1937-01-01—1939-01-01 |
|
I trafik IV Distriktet |
|
Str 77 |
1939-09 |
|
15ms ej |
|
TT |
1939-10 |
|
15ms IIev IIIAa Ör |
|
TT |
1940-41 |
|
I tjänst Gävle |
|
WS |
1941 |
|
Ombyggd till vedeldning |
|
Jesper |
1942-01-01—1945-01-01 |
|
I trafik IV Distriktet |
|
Str 77 |
1943-02 |
|
15ms ej rep |
|
TT |
1948 |
|
Vedeldning nedtagen |
|
WS |
1950-01-01 |
|
I drift vid IV Distriktet |
|
Str77 |
1953-05-01 |
|
Driftlok vid 15
Ms
|
|
SJ |
1959 |
|
Avställd som driftlok |
|
WS |
1960-01-04 |
|
Inkom till Hv Ös som beredskapslok (15 ms).
Rep. Klass V/Cc. Utgick 60-03-17 efter bl.a följande åtgärder:
Div. justeringar och rep samt konservering.
Cylindrar med tillbehör, diam: H 512.98 mm V
512.02 mm |
|
SJ |
1961-04-30 |
|
Observerad Sundbyberg |
|
WS |
1961-07 |
|
Avreg som driftlok (?? Enl. andra data, min anm) |
|
RW/SJ |
1961-08 |
|
Anmält som beredskapslok |
|
RW/SJ |
1963-10 |
|
Beredskapsrevision |
|
RW/SJ |
1964- |
|
Uppställd i Högsjö
lokhus
|
|
AFB |
1969-01-29--30 |
|
Provkörd Stockholm-Eskilstuna |
|
SJ /Tåg
1969-02 |
1969-05 |
|
Observerad utomhus vid Hagalunds
lokstation |
|
AFB |
1969-06 |
|
Observerad Hagalunds lokstation |
|
WS |
1970-02-04 |
|
Uppställd Sundbybergs lokstall |
|
WS |
1970-05 |
|
Uppställd Sundbybergs lokstall |
|
WS |
1970-12 |
|
Torrluftkonservering beordrad |
|
RW/SJ |
1971-01-03 |
|
Uppställd i Sundbybergs lokstall
torrluftkonserverad
|
|
AFB |
1971-09 |
|
Uppställd i Sundbybergs lokstall
torrluftkonserverad
|
|
AFB |
1972 |
|
Övertagen av JVM |
|
WS |
1972-03-15 |
|
Utdragen från Sundbybergs lokstall till
Hagalunds lokstation |
|
WS |
1972-03-17 |
|
Transporterad Hagalund – Gävle med Tåg 9422
(draget av T44 271) |
|
WS /JVM |
1972-06-03 |
|
Uppställd i Gävle Södra lokstall (L1)
(Järnvägsmuseum) |
|
AFB |
2004-06-12 |
|
Uppställd inomhus Gävle Nynäs |
|
CS |