
Åter till föregående sida?
Klicka i bilden ovan
|
OFWJ, Oxelösund - Flen
- Västmanlands Järnväg

Av Rolf
Sten |
OFWJ rullande
materiel
(OFWJ
Rolling stock)

Fortfarande fanns det behov av strakare lok.
På basis av M-loken utvecklade NOHAB en trecylindrig maskin.
2 stycken levererades 1917, 2 stycken 1917 samt ett lok 1925.
Loken numrerades 46-50 och fick littera M3. Bilden visar lok
46.
Foto: Svenska Järnvägsföreningens
minnesskrift 1876-1926.

Leveransfoto på
de sista M3-loket, lok 50. Foto: Stig Nyberg.

Åter till sidans början
|
Returtåg till OFWJ rullande
materiel |
© Rolf Sten
ofwj_rullande-angvagn_m3..html senast uppdaterad 19 december
2003 av Rolf Sten |